چرت قهوه چیست و چقدر باید طول بکشد؟


قهوه و خواب! به نظر می رسد این دو با هم رابطه خوبی ندارند یا شاید هم دشمن یکدیگرند؟! اما با کمی بررسی علمی تر و دقیق تر در این زمینه متوجه می شویم که آنچنان هم که از رفتارشان پیداست با هم بد نیستند. نوشیدن قهوه قبل از یک چرت کوتاه میتواند به شکل اعجاب آوری انرژی بخش باشد. البته بستگی به زمان نوشیدن آن هم دارد.

چرت قهوه به شما کمک می کند تا در اوسط روز انرژی مورد نیاز خود را افزایش دهید اگر احساس خستگی کرده اید ممکن است راه حل سریع کافئین باشد . یک فنجان قهوه بنوشید و به مدت ۲۰ دقیقه چرت بزنید این راه حل به شما کمک میکند تا با انرژی تازه ای از خواب بیدار شوید.
اما چه چیزی سبب این جریان می شود؟

قهوه محرک است وقتی قهوه یا نوشیدنی کافئین دار دیگری می نوشید، در روده کوچک جذب می شود و به جریان خون منتقل می شود. کافئین قابل حل در آب و چربی است و در غشاهای سلول و در خون شما حل می شود. این خواص باعث می شود کافئین در سد خونی -مغزی نفوذ کرده و وارد مغز شما شود .

هنگامی که در مغز ، کافئین داخل گیرنده های سلول مغز قرار می گیرد به معنای آدنوزین است ، یک سیستم عصبی ، شیمیایی است که به مقدار زیادی جمع می شود و باعث می شود بدن احساس خستگی کند. از نظر ساختاری کافئین مانند آدنوزین است ، به راحتی می تواند داخل گیرنده های سلول مغزی قرار بگیرد که این کار مخصوص آدنوزین است اما در انجام این کار کافئین باید با آدنوزین رقابت کند .

چرت زدن به طور طبیعی آدنوزین را از مغز پاک می کند بنابراین کافئین از امتیاز بیشترِ فضای مغز شما لذت می برد و هوشیاری شما را بیشتر می کند . اگر به مدت ۲۰ دقیقه بعد از نوشیدن قهوه خود چرت بزنید آدنوزین از مغز شما پاک شده و رقابت برای کافئین برای یافتن مسیر گیرنده های سلول های مغزی کاهش می یابد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *